מוצרים 0 | סה"כ ₪0 :עגלת הקניות הרשמה חשבון שלי שירות לקוחות שאלות ותשובות תקנון חייגו ותתחדשו: 1800-30-30-50
 
 
« כול הכתבות
 
 
 
07/04/2013

הפופולריות של Disply-Port

מאת: Notebookclub
 


 

הפופולריות של Disply-Port


VGA ביסס את עצמו היטב מאז IBM השיקה את הכרטיסים הגרפיים הראשונים שהציגו תוכן על צג CRT בשנות השמונים. עם הזמן, VGA הלך ודעך עם כניסת ממשקים כמו DVI, LVDS, HDMI, והאחרון שבהם – DisplayPort. הצלחתם של צגי LCD שטוחים עזרה במידה רבה לקדם את ההתפתחות הזאת.

מודולים כגון
COM Express ו-Qseven, שמגיעים בחלק מהמחשבים הניידים, מאפשרים מימוש גמיש של יישומים המותאמים לצרכי הלקוחות, והם תומכים במגוון של ממשקי תצוגה כדי להשיג פתרון אופטימלי.

איכות היא שם המשחק והמניע להתפתוחתם הטכנולוגית של צגי
LCD והממשקים המתחברים אליהם. טכנולוגיות ממשק תצוגה בנות ימנו מביאות בחשבון את הנסיקה הדרסטית בכמות הנתונים המועברים. למרות שמחבר VGA האנלוגי הוא עדיין ממשק הווידאו הנפוץ ביותר, סביר למדי שהוא ילך ויעלם בעתיד הקרוב, מאחר שהחלופות הנוכחיות מציעות יתרונות משמעותיים.

DVI- Digital Visual Interface הוא מה שנקרא ממשק ביניים, מעביר נתונים בצורה דיגיטאלית, יכול להעביר סיגנל אנלוגי ולא מעביר סאונד. בהתאם למימוש, ממשק זה מאפשר תמסורת נתוני וידאו אנלוגית ודיגיטלית באמצעות מחבר יחיד. DVI ביסס עצמו היטב במגזר המחשבים האישיים בקצה הגבוה ועד כניסת HDMI, DVI היה המילה האחרונה בממשקי "איכות".

HDMI High Definition Multimedia Interface ממשק שכלו דיגיטלי, מצא אימוץ נרחב ביישומי טלוויזיה ווידאו פרטיים. HDMI כולל פרוטוקול בשם  HDTV (High Definition Television)  המאפשר הצפנה של נתוני וידאו, פונקציה שיש לה ביקוש רב בתעשיית הסרטים והבידור ופרוטוקול HDCP High-bandwidth Digital Content  Protection, מערכת הצפנה שפותחה על-ידי אינטל, משמשת לניהול זכויות דיגיטליות (DRM).

כדי לאפשר תמיכה ברזולוציות יותר גבוהות, פותח ממשק
UDI. ואולם, התקן לא זכה להצלחה, כתוצאה מהעדר תמיכה על-ידי היצרנים. DisplayPort  לעומתו– אשר הושק על-ידי איגוד התקנים לאלקטרוניקת וידאו (VESA) – נהנה מפופולריות הולכת וגוברת. ככל שיותר ויותר התקנים וערכות שבבים מודרניים תומכים ב-DisplayPort, נראה סביר שממשק כה עוצמתי זה יחליף בקרוב פורטים של VGA.


השוואה
VGA, DVI, HDMI ו-DisplayPort


לאחר שליטה בת יותר מ- 20 שנים, ממשק VGA מגביל כיום באופן משמעותי את השימושים של צגים מודרניים. העובדה שהרזולוציה מוגבלת ל- 1280 x 1024 פיקסלים מהווה בעיה, כמו גם העובדה שהשידוג הוא אנלוגי שמתבטא באיבוד רב של נתונים בדרך מהמחשב לצג.

תקן
DVI פורסם על-ידי DDWG בשנת 1999 והפך לממשק התצוגה הדיגיטלי הראשון שזכה לתפוצה רחבה. DVI מגיע בשתי צורות: DVI-I, התומך באותות VGA אנלוגיים ובאותות תצוגה דיגיטליים; ו-DVI-D, אשר עובד רק דיגיטלית. הקבוצה גם הגדירה סוג שלישי DVI-A, שמעביר רק אותות אנלוגיים והוא רק עוד מחבר ל-VGA.
הרזולוצייה המירבית בה יתמוך
DVI היא 2708 x 2030 פיקסלים.

DVI הוא היה למעשה ממשק התנופה שגרם להיווצרותו של ממשק . HDMI הוא בעיקרו Transition Minimize Differential Signaling עם חיבור אחד, שמשמש כממשק חשמלי (בדיוק כמו DVI), וכן תקן לשיבוץ אותות אודיו דיגיטליים לתוך זרם הווידאו בניגוד ל- DVI המוציא רק וידאו. כאמור HDMI תומך ב- HDCPשל אינטל להגנה מפני העתקה.
צגי
DVI יכולים להיות מחוברים לפורטים של HDMI
בלי בעיה באמצעות מתאם פשוט.
HDMI בממשק העדכני ביותר שלו- 1.4- יתמוך ברזולוצייה מאקסימלית של 4096 x 2160 פיקסלים.

HDMI אינו תקן חינמי; חברות אשר מפתחות התקנים עם יכולות HDMI חייבות לשלם עמלות רישוי לארגון HDMI.

 


ערוץ התצוגה נקרא לעזרה


התקן העדכני ביותר הוא DisplayPort, אשר הוגדר בסוף 2005 והתקבל עתה כמפרט ממשק תצוגה על-ידי VESA. DisplayPort  שונה מממשקים מבוססי-TMDS  כמו DVI ו- HDMI בראש ובראשונה בכך שהוא מבוסס על פרוטוקול תקשורת מוכוון- מנות. דבר זה מאפשר את התמסורת האופציונלית של אותות אודיו לצד נתוני הווידאו. בעתיד, יהיה ניתן לממש ערוצי וידאו רבים לכל כבל או לפצל את המסך לאריחים (אופציה שבה מסכים רבים מרכיבים תמונה אחת כוללת) מבלי לשנות את המפרט.

DisplayPort יכול להתבסס על שניים או ארבעה "נתיבים" (צמדי נתונים דיפרנציאלים). בהתאם לקצב הנתונים הנדרש, הממשק מקונפג אוטומטית כדי לנצל את קיבולת התמסורת על הצד הטוב ביותר. אם נעשה שימוש בכל ארבעת הנתיבים, אזי זמין רוחב-פס נתונים של 1.8Gb/s. רוחב-פס זה מתאים לרזולוציות של עד 4096 x 2560 פיקסלים בקצב מסגרת של 60Hz ובעומק צבע של 24 ביט. גירסה 2.0 של מפרט DisplayPort תכפיל את הקיבולת וכך גם את המספר האפשרי של פיקסלים.

DVI הוא ממשק התצוגה הדיגיטלי הפופולרי ביותרבעוד  שליישומי טלוויזיה פרטית, HDMI הוא עתה הפתרון הדומיננטי. ואולם, בגלל הנצילות של DisplayPort והתמיכה הישירה בו על-ידי יצרני שבבים, התפקיד של תקן זה החל לקבל תאוצה אפילו מהר יותר עכשיו, במיוחד מאז שהחברות אינטל ו-AMD הכריזו שב-2015  הן לא יתמכו עוד בממשק התצוגה VGA במוצרים שלהן.
המגמתית היא כזו ש-
Display Port ישתלט על שוק ה- PC בעוד ה- HDMI ישאר במחנה הטלויזיוני והבידורי.
Display Port הוא תקן חופשי וחינמי ובכך מאפשר ליצרנים לשדרגו באופן קצבי יותר ויוצר סביב הממשק מגמתיות של שיפור שנכון להיום משאירה אבק ליתר הממשקים.

 
שאלות נוספות?
הערך שהוזן עבור דואר אלקטרוני אינו תקין
הסיסמאות אינן תואמות
נא למלא את השדות החסרים
שם:*
מספר טלפון נייד:
כתובת דוא"ל:*
הערות
הקלד בשדה את הטקסט מהתמונה.
לחץ כאן אם אינך רואה היטב את הטקסט.
 
שירות ותמיכה Dell מעבדה
Powered by NotebookClub.co.il