מוצרים 0 | סה"כ ₪0 :עגלת הקניות הרשמה חשבון שלי שירות לקוחות שאלות ותשובות תקנון חייגו ותתחדשו: 1800-30-30-50
 
 
« כול הכתבות
 
 
 
03/08/2014

איך לבחור מחשב נייד

מאת: NotebookClub.co.il
 
איך לבחור מחשב נייד

מחשבים ניידים הופכים נפוצים יותר ויותר, ואף מאיימים להעלים את המחשב הנייח. בשנים האחרונות, המחשב הנייד עבר תהליך בו הפך דומה יותר ויותר בביצועיו למחשב הנייח, והוסיף עליו תכונות רבות המקנות לו יתרונות רבים. כמעט כל אדם המשתמש היום במחשב שולחני יוכל למצוא אלטרנטיבה במחשב נייד שנותן לו את מה שהוא צריך, ובנוסף הולך איתו לכל מקום.

מחירי המחשבים הניידים הולכים ויורדים עם הזמן, ויותר אופציות נוצרות למשתמש על מנת להתאים את המחשב הנייד לצרכיו האישיים. בגלל הפופולאריות וההיצע ההולכים וגדלים של מחשבים ניידים, המשימה של בחירת מחשב נייד הופכת ליותר קשה. המון דגמים שונים שנועדו למשימות שונות מוצעים למשתמשים, מה שיוצר בלבול בקרבם.

במדריך זה נרכז עבורכם את כל הפרמטרים המרכזיים אותם יש לבחון בטרם קונים מחשב נייד, ונעזור לכם להתמקד ולמצוא את המחשב המתאים לכם ולקבל את התמורה הטובה ביותר עבור כספכם.

 

1.      התאמת ניידות המחשב לצרכי המשתמש:

מיני ניידים — Netbooks — קטגוריה הנוספה לשוק לפני שנים אחדות. מחשבים ניידים אלה מציעים מסך קטן, 10 עד 12 אינץ', ומשקל נמוך במיוחד, עד 1.5 ק"ג. המקלדת קטנה במיוחד ולא תמיד נוחה להקלדה אינטנסיבית, והמעבד והזיכרון מספיקים לתוכנות קלות אך לא מעבר לכך. מחשבים ניידים בקטגוריה זו מציעים מפרטים בסיסיים ומיועדים בעיקר לאנשים המרבים בנסיעות וצריכים מחשב לגלישה, כמו סטודנטים וכתבי שטח, ואלה ייהנו מזמן סוללה של כ-5 שעות ולפעמים אף יותר.

אולטרה-בוקUltraBook — תקן חדש שהוצג על ידי אינטל המגדיר מחשבים ניידים קלים וחזקים. מחשבים ניידים אלה חייבים לעמוד בפרמטרים אותם הציבה אינטל, וביניהם עובי עד 20 מ"מ, משקל עד 1.4 ק"ג, זמן סוללה מעל 5 שעות ועוד. המקלדת והמסך קטנים יחסית, ומחשבים ניידים אלה בעלי חיבורים מועטים ובדרך כלל חסרי כונן אופטי. האולטרה בוק מתאים בעיקר לאנשים המרבים לנסוע עם המחשב ממקום למקום וזקוקים לניידות.

קל ודק — Light and Thin — כשמם הם, קלים ודקים במיוחד, במשקל בין 1.5-2.5 ק"ג ובעלי ביצועים טובים. המחשבים הניידים בקטגוריה זו משלבים את הניידות הגבוהה והעוצמה, ומציעים זמני סוללה טובים ונוחות עבודה. מחשבים ניידים אלה מציעים כונן אופטי ואפשרויות חיבור רבות. ניידים אלה מתאימים לאנשים הזקוקים לניידות גבוהה וביצועים עוצמתיים.

מחשב נייד רגיל — Mainstream — המחשבים הניידים המוכרים והנפוצים ביותר, מציעים רמת ניידות סבירה, ושוקלים בין 2-3 ק"ג. קטגוריה זו מכילה טווח רחב של מחשבים ניידים המציעים דרגות שונות של ביצועים. זמן פעולת הסוללה בדרך כלל קצר יחסית, בין 2 ל-4 שעות. מחשבים ניידים אלה מתאימים לרוב המשתמשים, ביניהם אנשים המשתמשים במחשב במקום קבוע במהלך היום ומניידים אותו מידי פעם.

תחליף שולחניDesktop Replacement — כבדים וגדולים מכל הניידים האחרים, שוקלים מעל 3 ק"ג ובעלי ביצועים עוצמתיים של מחשבים נייחים חזקים. מחשבים ניידים אלה בעלי מסכים גדולים של עד 18 אינץ', ומצוידים בכונן אופטי ומגוון חיבורים. מחשבים אלה לא מיועדים לניידות גבוהה, וזמני הסוללה שלהם בדרך כלל קצרים עד כשעתיים וחצי, אך בהחלט ניתן לצאת איתם מידי פעם מהבית או מהמשרד. מחשבים ניידים אלה נוחים לשימוש הודות למקלדת מלאה ולמשטח הצבעה גדול.

 

2.      התאמת ביצועי המחשב לצרכי המשתמש:

הרכיבים העיקריים המשפיעים על ביצועי המחשב הם המעבד, הזיכרון, המאיץ הגרפי ורכיב האחסון.

מעבד: המעבד הוא יחידת העיבוד המרכזית של המחשב. המעבד משפיע על מהירות המחשב, משקלו, גודלו ומשך פעילות הסוללה. ככל שהמעבד מדור חדש יותר, כך ביצועי המחשב יהיו טובים יותר ובעלי צריכת חשמל קטנה יותר, אך המעבד יהיה יקר יותר.

שתי יצרניות המעבדים הגדולות כיום הן אינטל ו-AMD. לחברות אלו מעבדים ייעודיים למחשבים ניידים. המעבדים הפופולאריים כיום הם סדרת Core i של אינטל, כאשר i3 הבסיסי והזול ביותר ו-i7 החזק והיקר. מי שמחפש פתרונות זולים יותר, יכול לקנות מחשב עם מעבד מדורות קודמים.

                                                         

זיכרון (RAM): הזיכרון הוא הרכיב המשמש לאחסון התוכניות הפועלות במחשב והנתונים אותם היא מעבדת. גודל הזיכרון נמדד ב-GB, וככל שהוא גדול יותר, כך יוכל המחשב לפעול מהר יותר.

גודל הזיכרון המינימלי המומלץ למשתמשים בסיסיים ביותר, כאלה הגולשים באינטרנט, בודקים מיילים ועורכים מסמכים הוא 2GB. למשתמשים מעט יותר מתקדמים, כאלה הצופים בסרטים ומאזינים למוזיקה מומלץ לקנות מחשב עם 4GB זיכרון ומעלה. משתמשים העובדים עם תוכנות כבדות, כמו עורכים גראפיים ועורכי סרטים זקוקים ללפחות 8GB של זיכרון. למשתמשים המשחקים במשחקי עתירי גרפיקה ובמשחקי רשת שונים, מומלץ לקנות מחשב עם 8GB של זיכרון ומעלה.

כמובן שככל שכמות הזיכרון במחשב גבוהה יותר, כך יעלה גם מחיר המחשב, לכן יש לשקול את הכמות הדרושה למשתמש ולא להשקיע סתם כסף רב. בנוסף יש לבדוק מהי מידת ההרחבה האפשרית למען שדרוג עתידי במעבדה.

                                                           

כונן קשיח: הכונן הקשיח מאחסן את כל המידע שנמצא על המחשב שלכם. הכונן נמדד בנפח האחסון ובמהירות העבודה שלו. ישנם שני סוגים של כוננים במחשבים ניידים כיום: כוננים מכניים וכונני SSD.

הכונן המכני, או כונן HDD, זול משמעותית מכונן ה-SSD, ומגיע בנפחים גדולים, לרוב 500GB ומעלה. מהירות העבודה בכוננים אלה משפיעה על ביצועי המחשב משמעותית, ונמדדת בסיבובים לדקה — RPM. ככל שהמהירות גבוהה יותר, כך הכונן מבצע פעולות מהר יותר. מחשבים ניידים בדרך כלל מכילים כונני HDD במהירות של 5400RPM, ויש כאלה בעלי 7200RPM.

כונני ה-SSD, מאופיינים במהירות עבודה גבוהה במיוחד שלא ניתן לקבל מכונני HDD. כוננים אלה מאפשרים פעולה מהירה במיוחד של המחשב, אך הם יקרים משמעותית מכונני ה-HDD, ומגיעים בנפחים קטנים יותר בדרך כלל. כוננים אלה גם עמידים יותר מאחר ואין בהם חלקים נעים.

כאשר בוחרים כונן איחסון יש להסתכל על שני הפרמטרים, מהירות ונפח, ולהתאים את הכונן לצרכי המשתמש.

                                                        

מאיץ גרפי (כרטיס מסך): המאיץ הגרפי אחראי על תצוגת המחשב, כאשר הוא ממיר את האותות החשמליים לתמונה על המסך. ישנם שני סוגים של מאיצים גרפיים:

הסוג הראשון הוא שבב מובנה בלוח האם, והשני הוא כרטיס נפרד.

לרוב המשתמשים יספיק השבב המובנה בלוח האם, אך ליישומים עתירי גרפיקה כמו משחקים מתקדמים ותוכנות גרפיות, יש צורך בכרטיס נפרד וחזק. רוב כרטיסי המסך כיום מתמודדים עם תכני HD כמו סרטים בלי בעיה.

                                                                     

3.      גודל המסך ואיכות התצוגה:

לגודל המסך ישנה השפעה רבה על מידת הניידות של המחשב ועל צריכת החשמל שלו. ישנם מספר מאפיינים אותם צריך לבדוק בטרם בוחרים מסך מתאים:

גודל מסך: הגדלים הנפוצים ביותר של מסכים בלפטופים הם 10.1, 11.6, 13.3, 14.1 ו-15.6 אינץ'. ככל שהמסך גדול יותר, כך הוא יציג יותר מידע וחווית הצפייה תשופר, אך הניידות תקטן. יש למצוא את האיזון בין גודל המסך למידת הניידות הדרושה.

רזולוציה: במסכים של מחשבים ניידים ניתן לבחור ידנית את הרזולוציה הרצויה, אך התמונה הטובה ביותר תתקבל עבור הטלוויזיה הטבעית של המסך. יש לבדוק מהי הרזולוציה הטבעית של המסך והאם היא מתאימה למשתמש: רזולוציה גבוהה על מסך קטן תיתן תצוגה קטנה ולא נוחה, ואילו רזולוציה נמוכה על מסך גדול תיתן תמונה מטושטשת ולא חדה, לכן יש למצוא את ההתאמה בין גודל המסך לרזולוציה שלו.

מבריק או מט: בחירה זו תלויה בשימוש העיקרי במחשב. מסך מבריק נותן תמונה טובה יותר בעלת צבעים עמוקים יותר ותמונה חדה, מה שהופך את המסך לאידיאלי לסרטים ומשחקים, אך כאשר יש אור חיצוני על המסך האור ישתקף ויפריע לשימוש. מסך מט מונע את ההשתקפות ומתאים יותר להצגת טקסט ולשימוש בתאורה חיצונית גבוהה.

                                                 

4.      חיבורים:

כאשר בוחרים מחשב נייד יש לשים לב כי המחשב כולל את כל החיבורים הדרושים לכם. להלן מספר המלצות לגבי החיבורים שכדאי שיהיו לכם במחשב:

USB: חיבור חובה בכל מחשב, מאפשר חיבור מגוון רחב של התקנים כמו עכבר, מקלדת, מדפסת, דיסק און קי, מצלמה ועוד. מומלץ שיהיו לפחות 3 שקעי USB במחשב.

VGA: חיבור אנאלוגי בין המחשב ומסך חיצוני. חיבור זה קיים כמעט בכל המחשבים הניידים כיום.

HDMI: באמצעות כבל HDMI ושקע זה במחשב, ניתן להעביר תוכן וידאו ואודיו באיכות HD כמעט לכל מסך טלוויזיה הקיים כיום.

Bluetooth: פונקציה מומלצת באמצעותה ניתן לחבר באופן אלחוטי את המכשיר הסלולרי למחשב, ואף מקלדת ועכבר תומכים.

E-Sata: חיבור חשוב לעובדים עם כוננים חיצוניים. חיבור זה מאפשר העברת מידע מהירה במיוחד, ובדרך כלל משולב עם חיבור USB.

RJ-45: שקע המאפשר חיבור לרשת קווית (נקראת Ethernet). בלי חיבור כזה לא ניתן להתחבר לרשת חוטית (לא דרך WIFI).

חיבור לתחנת עגינה: תחנת עגינה היא פלטפורמה המאפשרת למחשב הנייד להתחבר אליה, ומקנה לו מגוון חיבורים נוספים וטעינה. השימוש בתחנת עגינה משפר את נוחות השימוש במחשב הנייד מכיוון שכאשר אנו מוציאים את המחשב הנייד מהביתהמשרד אין צורך לנתק ולחבר כבלים שונים שוב ושוב.

                                

5.      סוללה:

כאשר מדובר בניידות, לסוללה יש השפעה משמעותית מאוד בבחירת הנייד. אנשים המרבים בנסיעות ולא נמצאים ליד שקע חשמל במסך רוב הזמן, יזדקקו לסוללה בעלת קיבולת גבוהה ולמחשב יותר חסכוני בחשמל.

משך פעולת הסוללה תלוי בעיקר בסוגה, בגודל המסך, במעבד ובכונן הקשיח. מחשבים ניידים רבים מכילים מצב חיסכון בחשמל המוריד את בהירות המסך ואת קצב עבודת המעבד והכונן הקשיח.

כל סוללה מורכבת ממספר תאים (3,4,6,9...). לרוב ככל שמספר התאים גדול יותר כך היא תעבוד זמן רב יותר. בנוסף יש לבדוק את הנתונים הבאים בסוללה:

·        מילי אמפר (mAh) — גדול יותר כך טוב יותר.

·        וולט — מתח הפעולה של הסוללה.

·        ואט-שעה (Whr) — גבוה יותר כך טוב יותר.

                                                                 

6.      עמידות ואבטחה:

מאחר והמחשב הנייד נמצא בדרכים ועובר בין מקומות, עליו להיות עמיד בפני טלטולים, מכות ונפילות. מומלץ לאנשים הנמצאים הרבה בנסיעות לבדוק את הנתונים הבאים במחשב:

האם קיימים בולמי זעזועים, האם קיימת שלדה מחוזקת, האם ישנה נעילת מסך (על מנת שלא ייפתח בזמן נשיאה), האם יש הגנה לכונן הקשיח (לא רלוונטי לכונני SSD בהם אין חלקים נעים) כגון חיישן נעילה הנועל אותו בזמן תנועה חריגה או מסוכנת עבורו, האם ישנה הגנה מפני נוזלים ועוד.

בנוסף ישנם אמצעים נגד גניבה כמו תאימות למנעול קנסינגטון (מנעול קומבינציה מיוחד, נמכר בנפרד למחשב), זיהוי ביומטרי (נגד גניבת נתונים), שבב אבטחה, מחיצות שחזור ועוד.

 

7.      אחריות:

האחריות הניתנת על מחשבים ניידים היא בדרך כלל בין שנה לשלוש שנים, ולעיתים ניתן להרחיבה מעבר לשלוש שנים. ברוב המחשבים האחריות היא בינלאומית (ניתן לתקן גם בחו"ל). יש לשים לב לאחריות הסוללה הניתנת בנפרד, ובדרך כלל מציעה תקופה של שנה.

האחריות חשובה במיוחד מכיוון שתיקונים במחשבים ניידים הם בדרך כלל יקרים ולכן מומלץ לבדוק את משך האחריות בטרם הקנייה.

 

וכמובן, מחיר:

המחיר הוא בין הפרמטרים העיקריים, אם לא החשוב ביניהם. כאשר בוחרים מחשב נייד יש לקבוע מסגרת תקציבית מתאימה. ניתן למצוא את אותם הדגמים של מחשבים ניידים במחירים זולים הרבה יותר, כאשר קונים מחשב Open-Box. מחשב המוגדר כ-Open-Box הוא מחשב שקופסאתו נפתחה אך לא נעשה בו שימוש, ולעיתים יש בו פגם קוסמטי קל כמו שריטה קטנה. הפגם במחשבים אלה לא אמור להוות הפרעה לשימוש השוטף במחשב ולכן יש לשקול קנייה של מחשב כזה.

 

הסברים על דגמי מחשבים של Dell:

מחשבי Inspiron: המחשבים הבסיסיים ביותר של Dell. מחירים זולים ונוחים בשילוב של מגוון רכיבים. מיועדים לשוק הביתי ולסטודנטים שלא יכולים להרשות לעצמם להוציא סכום גבוה של כסף.

מחשבי Vostro: מחשבים המיועדים לשוק העסקי ולעסקים קטנים. מכילים מנגנוני אבטחה שונים. מעט יותר יקרים ממחשבי ה-Inspiron.

מחשבי XPS: מחשבים בעלי ביצועים גבוהים. מיועדים לאנשים המעוניינים בלפטופים איכותיים ובעלי ביצועים חזקים.

מחשבי Latitude: מיועדים לשוק העסקי, בעיקר לעסקים גדולים. בעלי מנגנוני אבטחה גבוהים ואפשרויות ניהול שונות.


אם עדיין לא הצלחתם לבחור מחשב נייד בעצמכם, אתם מוזמנים להתקשר אלינו למספר 1800-30-30-50 על מנת לקבל שירות מקצועי, ואנו נעזור לכם למצוא את המחשב הנייד המתאים לכם.

 
שאלות נוספות?
הערך שהוזן עבור דואר אלקטרוני אינו תקין
הסיסמאות אינן תואמות
נא למלא את השדות החסרים
שם:*
מספר טלפון נייד:
כתובת דוא"ל:*
הערות
הקלד בשדה את הטקסט מהתמונה.
לחץ כאן אם אינך רואה היטב את הטקסט.
 
שירות ותמיכה Dell מעבדה
Powered by NotebookClub.co.il