מוצרים 0 | סה"כ ₪0 :עגלת הקניות הרשמה חשבון שלי שירות לקוחות שאלות ותשובות תקנון חייגו ותתחדשו: 1800-30-30-50
 
 
« כול הכתבות
 
 
 
03/04/2013

סקירה על דיסקים קשיחים SSD ו SSD MSATA

מאת: Notebookclub.co.il
 
סקירה על דיסקים קשיחים SSD ו SSD MSATA

 

 

Mini-SATA SSD הוא רכיב "בפרופיל נמוך" או בתרגום חופשי- רכיב קטן ממדים שאינו דומיננטי ואף כמעט בלתי מורגש בגודלו על פלטפורמט המחשב.
מיקום לדיסק MSATA במחשב נייד


תפקידו של
mSATA הוא לשמש כאמצעי אחסון נוסף לדיסק הקשיח הרגיל (HDD) ללא צורך להחליפו. כלומר, ברוב המחשבים הניידים, מעט מספר דגמים בגדלי 17 אינץ' ומעלה, קיים חריץ אחד בלבד לכונן קשיח. רוב הכוננים המסופקים במחשבים בני ימנו הם כוננים בפורמט הקלאסי שעובד בחלקים נעים (HDD) ובמעט מקרים בוחר המשתמש להחליף את כונן ה- HDD בכונן SSD המגיע באותו גודל ובעל ממשק זהה לצורך שיפור משמעותי בביצועיי המחשב. לצורך השוואה, כונן SSD עובד בשיטת Flash (הבזקים) ובכך מתעלה על כונן ה- HDD שבניגוד לשאר רכיבי המחשב עודנו עובד בשיטת הזרוע הנעה שמושכת אינפורמצייה ומגבה אותה על גבי דיסק שנמצא במגמת סיבוב תמידית. כונן ה- SSD הוא גם קל יותר ודק יותר וחסכוני משמעותית באנרגייה אך הבעיה היא שנפחי SSD ניתנים לרוב ב- 128GB ו- 256GB ובכך מגבילים את המשתמש מבחינת מקום אכסון לדטה שלהם.


מחשב לוח DELL XPS10-ניתן להגיע עד 512GB  MSATA

 

מטרתו של כונן mini-SATA הוא להקנות למשתמש את חוויית העבודה בטכנולוגיית SSD וזאת מבלי לוותר על נפח האחסון הגבוה הקיים בכונן HDD המובנה במחשב.
mSATA  מותקן בממשק שונה לממשק הכונן הקשיח ובכך למעשה אינו כופה על המשתמש החלפה של  HDD ב- SSD אלא שיתוף פעולה בינהם. הרי קבצים בסיסיים ירוצו על כונן HDD ללא בעיה כפי שהוכח במשך דורות של שימוש אולם קבצי תמונה, וידאו וחישוב כבדים יספקו תמורה מהירה יותר ויעילה יותר דרך כונן SSD ובכך יוכל המשתמש לתמרן בין שני הכוננים לפי אמצעי שימוש ולהינות מנפך וביצועיות גבוהה בו זמנית.
mSATA SSD מתאפשר בנפחים שונים כגון: 32GB, 64GB,128GB,256GB,512GB וניתן לבצע עליו את התקנת מערכת ההפעלה (Windows 7 או Windows 8) ובכך להוריד משמעותית את זמן העלאת מארכת ההפעלה מעת ההדלקה, כאשר כונן HDD משמש כגיבוי של דטה.
השימוש בכונן
mSATA הפך בקרב המשתמשים כתוצאה לרדיפה אחר ביצועים גבוהים ללא פשרות ובכך מספקת לטכנולוגיית SSD תנופה משמעותית שכנראה בשנים הקרובות תתמיע את חותמה ברוב המחשבים הניידים.

 
שאלות נוספות?
הערך שהוזן עבור דואר אלקטרוני אינו תקין
הסיסמאות אינן תואמות
נא למלא את השדות החסרים
שם:*
מספר טלפון נייד:
כתובת דוא"ל:*
הערות
הקלד בשדה את הטקסט מהתמונה.
לחץ כאן אם אינך רואה היטב את הטקסט.
 
שירות ותמיכה Dell מעבדה
Powered by NotebookClub.co.il