מוצרים 0 | סה"כ ₪0 :עגלת הקניות הרשמה חשבון שלי שירות לקוחות שאלות ותשובות תקנון חייגו ותתחדשו: 1800-30-30-50
 
 
« כול הכתבות
 
 
 
03/10/2014

האינטרנט של הדברים - Internet Of Things

מאת: NotebookClub.co.il
 
האינטרנט של הדברים - Internet Of Things

האינטרנט הולך ונהיה חלק יותר ויותר מרכזי בחיינו: אם פעם רק המחשב בבית היה מחובר לאינטרנט, כיום נוספו אליו גם הסמארטפון, הטלוויזיה, הטאבלט, הלפטופ ועוד... האינטרנט של הדברים הוא חזון, השואף לחבר מגוון רחב של התקנים שונים, רובם יומיומיים, לרשת האינטרנט. החיבור לאינטרנט מקנה לחפצים אפשרות של אוטומציה (פועל מעצמו) במגוון של תחומים, ויקל על חיי היומיום.


בין החפצים שיתחברו לרשת האינטרנט ניתן למצוא את מדיח הכלים, מכונת הכביסה והתנור. למה אני צריך לחבר את הדברים האלה לאינטרנט? למשל, יום חם, אתם מזיעים ורוצים כבר להגיע הביתה ולהתרווח מול הטלוויזיה במזגן. כעת תוכלו להפעיל בקלות מהסמארטפון שלכם את המזגן בטמפרטורה המתאימה, ולהפעיל את הטלוויזיה על הערוץ הרצוי. דוגמה נוספת היא מקרר חכם, שיזהה לבד מה חסר ויצור רשימת קניות אוטומטית.




שימושים נוספים לאינטרנט של הדברים הם לאו דווקא בידוריים. כיום ישנם כבר מכשירי א.ק.ג המחוברים לאינטרנט ומשדרים בזמן אמת את מצבו הבריאותי של האדם לרופא. בנוסף גם מערכות המים מווסתות את זרימת המים והלחץ בצינורות, שבבים המותקנים על חיות משק לצורך ניטור, וכלי רכב המצוידים בחיישנים שונים.




כיום מהפכת האינטרנט של הדברים עוד בחיתוליה, אך מאמינים כי עד שנת 2020, צפויים להיות כ-50 מיליארד חפצים המחוברים לאינטרנט. חברות רבות משקיעות משאבים בפיתוח הנושא, וביניהן גוגל, מיקרוסופט ואינטל, שהוציאה מחשב בגודל של בול במחיר של 50 דולר.




אנשים רבים גם מתנגדים לרעיון זה. ראש ה-CIA לשעבר, דיוויד פטראוס, אמר בתחילת 2012 כי רעיון הבתים החכמים הוא אוצר של ממש לאנשי ריגול, וטען כי: "חפצים בעלי עניין יאותרו, יזוהו, ינוטרו וישלטו מרחוק באמצעות טכנולוגיות כגון זיהוי תדרי רדיו, רשתות חיישנים, שרתים מזעריים, וכולם יחוברו לדור הבא של האינטרנט באמצעות מחשבים רבי עצמה בעלות נמוכה", זאת אומרת כי מכשירים רבים בביתכם יהפכו לאמצעי ריגול של ממש הכוללים האזנה, הקלטה ומעקב אחר חייכם.




אם כן המהפכה עדיין בחיתוליה, אך היום בו נכין טוסט דרך הסמארטפון אינו כל כך רחוק. אף אחד לא יודע מה יהיו התוצאות של מהפכה כזאת, האם תהיה אוטופיה חלומית, דיסטופיה נוראית או התלהבות יתר של אנשי הטכנולוגיה. בינתיים נוכל להסתפק במכשירים שיש לנו כעת, כמו הסמארטפון שגם ככה השתלט לנו על החיים, וניאלץ לבדוק לבד מתי נגמר לנו החלב במקרר.

 
שאלות נוספות?
הערך שהוזן עבור דואר אלקטרוני אינו תקין
הסיסמאות אינן תואמות
נא למלא את השדות החסרים
שם:*
מספר טלפון נייד:
כתובת דוא"ל:*
הערות
הקלד בשדה את הטקסט מהתמונה.
לחץ כאן אם אינך רואה היטב את הטקסט.
 
שירות ותמיכה Dell מעבדה
Powered by NotebookClub.co.il