מוצרים 0 | סה"כ ₪0 :עגלת הקניות הרשמה חשבון שלי שירות לקוחות שאלות ותשובות תקנון חייגו ותתחדשו: 1800-30-30-50
 
 
« כול הכתבות
 
 
 
26/08/2014

מחשוב לביש - העתיד מתקרב

מאת: Notebooclub.co.il
 
מחשוב לביש - העתיד מתקרב

כיום, אנו שומעים יותר ויותר את המושג מחשוב לביש. עוד ועוד מוצרים שונים יוצאים לשוק, ורעיונות שונים ולעיתים משונים של מחשוב לביש עולים. המחשוב הלביש משתלב במגוון מוצרים יומיומיים ובפרטי לבוש שונים, למשל משקפיים, צמידים, שעונים, נעליים, טבעות ואף עדשות מגע. כל חברה רוצה להציע את הפתרון שלה להקלה על ביצוע פעולות יומיומיות באמצעות פתרונות המחשוב הלביש שלה.


ההגדרה של מחשוב לביש, לפי ויקיפדיה, אוסף של אביזרים אלקטרונים, כגון חיישנים, מצלמות, מסכים וכדומה, שניתנים לנשיאה על הגוף. אביזרים אלה מספקים למשתמש מידע נוסף על הסביבה (באמצעות מציאות מתוגברת), מידע על סכנות מתקרבות (שימוש בחיישן תרמי, לדוגמה לזיהוי נחשים) ומידע מסחרי ופרסומי.


                                


המטרה הנעלה של המחשוב הלביש היא שהמשתמש יוכל לבצע פעולות במכשיר מבלי לרכז את מלוא תשומת הלב בו, בנוחות ובניידות. למשל, במחשב לא קיימת הניידות של המשקפיים, ובעת השימוש בסמארטפון יש להתמקד בו ולא ניתן להסתכל על הסביבה במקביל.


בזמן האחרון יותר ויותר מוצרים של מחשוב לביש יוצאים, במגוון פרטי לבוש, אך העיקריים שבהם:


שעונים: סמסונג, LG, מוטורולה ועוד רשימה ארוכה של חברות מספקות שעון חכם מתוצרתן. מטרת השעון החכם היא להקל על ביצוע פעולות יומיומיות שאנו מבצעים בסמארטפון, באמצעות חיבור אלחוטי אליו. השעון החכם מציג פונקציות שונות, ביניהן שליחת הודעות ושיחות ישירות, התראות מהסמארטפון, מידע שימושי, מפות, אפליקציות שונות וכמובן, הצגת השעה. ישנן שמועות שונות על חברות נוספות שישיקו שעון חכם משלהן, וביניהן Apple, מיקרוסופט ו-HTC. מחירם של השעונים החכמים נע בין 120$ ל-200$.


                


משקפיים: מי לא שמע על המשקפיים החכמים של גוגל, ה-Google Glass? הפרויקט של גוגל ליצירת משקפיים שיציעו שימושיות יומיומית והקלה על ביצוע פעולות שונות באמצעות מסכים קטנים בעדשות המשקפיים. בין היכולות של ה-Google Glass לצלם תמונות, להציג נתונים שונים למשתמש, הוראות ניווט, אפליקציות שונות ועוד. ישנן חברות נוספות פחות מוכרות המייצרות משקפיים חכמים משלהן, בעלות פיצ'רים שונים, כמו אפסון שמייצרת משקפיים חכמים מוזלים. לפי דיווחים חברות נוספות כמו סמסונג, סוני ומיקרוסופט עובדות על משקפיים חכמים משלהן שיתחרו במשקפיים של גוגל.


                               


ישנם פריטי לבוש נוספים העוברים תהליך דומה של הטמעת מחשב קטן וחיישנים שונים, למשל, נעליים המסייעות ללקויי ראייה להגיע ליעד שלהם באמצעות GPS מובנה ומנגנוני רטט בתוך הנעליים. חברת Apple מפתחת אוזניות בעלות מערכת ניטור גופני פנימית, שיכילו חיישנים למדידת דופק, טמפרטורת הגוף, כמות זיעה ואף מד תאוצה. חיישנים אלו עשויים לסייע לאפליקציות ספורט שונות לעקוב אחר הפעילות הגופנית אותה מבצע המשתמש.


                          


בשוק ישנם מגוון צמידים חכמים לשימושים שונים, שעיקרם הם צמידי ניטור לפעילות ספורטיבית. לצמידים אלה חיישנים שונים כמו חיישן דופק, קצב ריצה ואיכות שינה. בנוסף, חלק מהצמידים משמשים כמנעול דיגיטלי לסמארטפון. גוגל עובדת על פרויקט של עדשות מגע חכמות שיוכלו לסייע לחולי סכרת על רמת הגלוקוז בדם ללא מחטים, אלא ע"י מדידה ישירות מהעיניים.


                                                  


ישנם עוד מגוון מוצרי מחשוב לביש שלא הוזכרו או סוקרו בכתבה זו, חלקם לבידור והנאה וחלקם יסייעו לרפואה ולבריאות, וימשיכו להיות מוצרים חדשים כל העת.  בסופו של דבר, מהפכת המחשוב הלביש תתרחש, בדומה למהפכת הסמארטפונים שהשתלטו על העולם, והטכנולוגיה תקיף אותנו מכל עבר. עד אז כנראה נמשיך להשתמש בסמארטפונים ובמחשבים שלנו בדרך "המסורתית".


 
שאלות נוספות?
הערך שהוזן עבור דואר אלקטרוני אינו תקין
הסיסמאות אינן תואמות
נא למלא את השדות החסרים
שם:*
מספר טלפון נייד:
כתובת דוא"ל:*
הערות
הקלד בשדה את הטקסט מהתמונה.
לחץ כאן אם אינך רואה היטב את הטקסט.
 
שירות ותמיכה Dell מעבדה
Powered by NotebookClub.co.il