מוצרים 0 | סה"כ ₪0 :עגלת הקניות הרשמה חשבון שלי שירות לקוחות שאלות ותשובות תקנון חייגו ותתחדשו: 1800-30-30-50
 
 
« כול הכתבות
 
 
 
01/02/2018

מדריך לבחירת מחשבים נייחים ב2018

מאת: Notebookclub.co.il
 
מדריך לבחירת מחשבים נייחים ב2018

 
מחשבים נייחים נשארים אקטואלים גם בשנת  2018.אפילו דגמים החזקים שבניהם הופכים נפוצים יותר ויותר בזכות חומרה החזקה שלא ניתן עדיין ליישם במחשבים הניידים. בשנים האחרונות, מחשב נייח עבר תהליך של התחזקות החומרה: אם זה במעבדים SIX  CORES INTEL   עד מערכות עם DUAL XEON עם 32CORES של INTEL  כולל כ. מסך NVIDIA QUADRO עם 4GBזיכרון ועד דיסקים קשיחים SSDשל 1TERRA. משנה לשנה הפוך מחשב נייח יותר ויותר דומה בביצועיו לשרת חזק!


 יתרונות רבים  למחשבים נייחים בתוכנות כבדות של SOLIDWORKS או AUTOCAD ,MAX3D,  SKETCHER  - משתמש יוכל למצוא מחשב נייח שנותן לו יתרון מקסימלי בביצועים, בזכות חומרה החזקה שניתן לקבל :אם זה מעבד ,זיכרון או כ.מסך, הרחבה לדיסק SSD ועוד.
מחירי המחשבים הנייחים הולכים ויורדים עם הזמן, ויותר אופציות נוצרות למשתמש על מנת להתאים את המחשב לצרכיו האישיים. בגלל תדירות החלפת הטכנולוגיות משתמשים רבים מבולבלים ולא תמיד יודעים להעריך מפרט מחשב נייח לצרכים ל 3-4 שנים הקרובות , לכן המשימה של בחירת מחשב הנייח חשובה לא פחות מעבודה העתידית שאנו הולכים לבצע בעזרתו. הרבה דגמים שונים שנועדו למשימות שונות מוצעים למשתמשים, אז באיזה מחשב נייח לבחור ?
במדריך מחשבים NotebookClub  -  נרכז עבורכם את כל הפרמטרים המרכזיים לשנת 2017  אותם יש לבחון לפני קניית מחשב נייח ונעזור לכם להתמקד ולמצוא את המחשב המתאים לכם ולקבל את התמורה הטובה ביותר עבור כספכם.
                            
                        
1.      התאמת ביצועים  של מחשב לצרכי המשתמש:
מחשב נייח משרדי -Office Computer – קטגוריה המרכזית בשוק והכי נדרשת. מחשבים נייחים אלה מציעים מפרט  מהכי פשוט:המבוסס מעבדיPENTIUM INTEL, ועד מעבדי CORE  I3 CORE I5 . מארז קטן SFF  או מארז סטנדרתי  TOWER  נותנים פתרון משולב למשתמש משרדי : ניתן לשים מחשב SFF  על השולחן או מתחת לשולחן  המעבד והזיכרון מספיקים לתוכנות קלות אך לא מעבר לכך. מחשבים נייחים בקטגוריה זו מציעים מפרטים בסיסיים ומיועדים בעיקר לאנשים עובדים בסביבת  MICROSOFT OFFICE  ואינטרנט .
מחשב נייח עסקי – Business Computer – מחשבים נייחים אלה חייבים לעמוד בפרמטרים גבוהים של משתמש: זמן עבודה ממושך, רמת תקלות נמוכה .בדרך כלל משתמשים במחשבים אלה בתעשייה ,כאשר מחשבים משרתים תוכנות שרצות במכונות כמו CNC  .
מחשב נייח AIO — מחשב ALL IN ONE  – מחשב שמשלב בתוכו גם מסך וגם מחשב, בדרך כלל זה מחשבים שמתאימים גם לעבודה משרדית וגם לעבודה בבית. דגמים למשרד מגיעים עם מסך 20" ודגמים שמתאימים יותר לבית  מגעים עם מסך של 20"-23" או  27"  .מחשבים אלה יכולים להיות מצוידים עם חומרה בסיסית למשרד או עם חומרה חזקה לבית : כולל מעבדי CORE I5 ו CORE7 בשילוב עם כ. מסך NVIDIA  למשחקים.
מחשב נייח לפיתוח – PRECISION – מחשבים נייחים לפיתוח : הגדרה של מחשב נייח החזק ביותר  הכולל מעבד חזק מאוד מסוג INTEL XEON , זיכרון גדול בין 16GB לבין 32 GB, דיסקים קשיחים בין גודל 3TERRA לבין 6TERRA, כולל אופציות שידרוג ל דיסק SSD עד גודל 1TERRA.מחשבים מצוידים בכרטיס מסך חזר מסוג NVIDIA QUADRO   כולל זיכרון בין 2GB עד 8GB.כוח עיבוד של מחשב לפיתוח כך חזק של מפתחים ב AUTOCAD 2017 , SOLIDWORS 2017 ,   SKETCHUP 2017    שואפים לעבוד באחד שכזה.
                                  
2.      התאמת ביצועי המחשב לצרכים של משתמש:
הרכיבים העיקריים המשפיעים על ביצועי המחשב הם המעבד, הזיכרון, המאיץ הגרפי ורכיב האחסון.
מעבד: המעבד הוא יחידת העיבוד המרכזית של המחשב. המעבד משפיע על מהירות המחשב, משקלו, גודלו ומשך פעילות הסוללה. ככל שהמעבד מדור חדש יותר, כך ביצועי המחשב יהיו טובים יותר ובעלי צריכת חשמל קטנה יותר, אך המעבד יהיה יקר יותר.
שתי יצרניות המעבדים הגדולות כיום הן INTEL ו- AMD. לחברות אלו מעבדים ייעודיים למחשבים ניידים. המעבדים הפופולאריים כיום הם סדרתKABYLAKE  ו SKYLAKE Core i של INTEL, כאשר i3 הבסיסי והזול ביותר ו-i7 החזק והיקר. מי שמחפש פתרונות זולים יותר, יכול לקנות מחשב עם מעבד מדורות קודמים.
                                                        
זיכרון (RAM): הזיכרון הוא הרכיב המשמש לאחסון התוכניות הפועלות במחשב והנתונים אותם היא מעבדת. גודל הזיכרון נמדד ב-GB, וככל שהוא גדול יותר, כך יוכל המחשב לפעול מהר יותר. רוב מחשבים מצויידים השנה בזיכרון DDR4 2133MHZ .
גודל הזיכרון המינימלי המומלץ למשתמשים בסיסיים ביותר, כאלה הגולשים באינטרנט, בודקים מיילים ועורכים מסמכים הוא 4GB. למשתמשים מעט יותר מתקדמים, כאלה הצופים בסרטים ומאזינים למוזיקה מומלץ לקנות מחשב עם 4GBזיכרון ומעלה. משתמשים העובדים עם תוכנות כבדות, כמו עורכים גראפיים ועורכי סרטים זקוקים לפחות 8GB של זיכרון. למשתמשים המשחקים במשחקי עתירי גרפיקה ובמשחקי רשת שונים, מומלץ לקנות מחשב עם 16GB של זיכרון ומעלה.
כמובן שככל שכמות הזיכרון במחשב גבוהה יותר, כך יעלה גם מחיר המחשב, לכן יש לשקול את הכמות הדרושה למשתמש ולא להשקיע סתם כסף רב. בנוסף יש לבדוק מהי מידת ההרחבה האפשרית למען שדרוג עתידי במעבדה.
                                                          
כונן קשיח: הכונן הקשיח מאחסן את כל המידע שנמצא על המחשב שלכם. הכונן נמדד בנפח האחסון ובמהירות העבודה שלו. ישנם שני סוגים של כוננים במחשבים ניידים כיום: כוננים מכניים וכונני SSD.
הכונן המכני, או כונן HDD, זול משמעותית מכונן ה-SSD, ומגיע בנפחים גדולים, לרוב 500GB ומעלה. מהירות העבודה בכוננים אלה משפיעה על ביצועי המחשב משמעותית, ונמדדת בסיבובים לדקה – RPM. ככל שהמהירות גבוהה יותר, כך הכונן מבצע פעולות מהר יותר. מחשבים ניידים בדרך כלל מכילים כונני HDD במהירות של 5400RPM, ויש כאלה בעלי 7200RPM.
כונני ה-SSD, מאופיינים במהירות עבודה גבוהה במיוחד שלא ניתן לקבל מכונני HDD. כוננים אלה מאפשרים פעולה מהירה במיוחד של המחשב, אך הם יקרים משמעותית מכונני ה-HDD, ומגיעים בנפחים קטנים יותר בדרך כלל. כוננים אלה גם עמידים יותר מאחר ואין בהם חלקים נעים.
כאשר בוחרים כונן אחסון יש להסתכל על שני הפרמטרים, מהירות ונפח, ולהתאים את הכונן לצרכים של המשתמש.
                                                       
מאיץ גרפי (כרטיס מסך): המאיץ הגרפי אחראי על תצוגת המחשב, כאשר הוא ממיר את האותות החשמליים לתמונה על גבי מסך המחשב. ישנם שני סוגים של מאיצים גרפיים:
הסוג הראשון הוא שבב מובנה בלוח האם, והשני הוא כרטיס דיסקרטי- כ. מסך לא מובנה.
לרוב המשתמשים יספיק השבב המובנה בלוח האם, אך ליישומים עתירי גרפיקה כמו משחקים מתקדמים ותוכנות גרפיות, יש צורך בכרטיס נפרד וחזק למשל AMD RADEON   או NVIDIA GTX/QUADRO. רוב כרטיסי המסך כיום מתמודדים עם תכני HD כמו סרטים בלי בעיה.
                                                                     
3.      גודל המסך מחשב  ואיכות התצוגה:
ברגע שאתם בוחרים במחשב נייח חשוב לחשוב  על בחירת מסך מחשב עבורו ולכן לגודל המסך ישנה השפעה רבה על יכולת עבודב נעימה ורציפה על מחשב.. ישנם מספר מאפיינים אותם צריך לבדוק בטרם בוחרים מסך מתאים:
גודל מסך: הגדלים הנפוצים ביותר של מסכים למחשב שולחני  הם 21, 22, 23, 24 ו-28,32 אינץ'. ככל שהמסך גדול יותר, כך הוא יציג יותר מידע וחווית הצפייה תשופר.
רזולוציה: במסכים של מחשבים נייחים ניתן לבחור ידנית את הרזולוציה הרצויה, אך התמונה הטובה ביותר תתקבל עבור הטלוויזיה הטבעית של המסך. יש לבדוק מהי הרזולוציה הטבעית של המסך והאם היא מתאימה למשתמש: רזולוציה גבוהה על מסך קטן תיתן תצוגה קטנה ולא נוחה, ואילו רזולוציה נמוכה על מסך גדול תיתן תמונה מטושטשת ולא חדה, לכן יש למצוא את ההתאמה בין גודל המסך לרזולוציה שלו. רוב דגמי מסכים מגעים עם רזולוציה FULL HD, או QHD
מסך מבריק או מט ?: בחירה זו תלויה בשימוש העיקרי במחשב. מסך מבריק נותן תמונה טובה יותר בעלת צבעים עמוקים יותר ותמונה חדה, מה שהופך את המסך לאידאלי לסרטים ומשחקים, אך כאשר יש אור חיצוני על המסך האור ישתקף ויפריע לשימוש. מסך מט מונע את ההשתקפות ומתאים יותר להצגת טקסט ולשימוש בתאורה חיצונית גבוהה.
                                                
4.      חיבורים:
כאשר בוחרים מחשב נייח יש לשים לב כי המחשב כולל את כל החיבורים הדרושים לכם. להלן מספר המלצות לגבי החיבורים שכדאי שיהיו לכם במחשב:
USB: חיבור חובה בכל מחשב, מאפשר חיבור מגוון רחב של התקנים כמו עכבר, מקלדת, מדפסת, דיסק און קי, מצלמה ועוד. מומלץ שיהיו לפחות 3 שקעיUSBבמחשב.
VGA: חיבור אנאלוגי בין המחשב ומסך חיצוני. חיבור זה קיים כמעט בכל המחשבים הניידים כיום.
HDMI: באמצעות כבל HDMI ושקע זה במחשב, ניתן להעביר תוכן וידאו ואודיו באיכות HDכמעט לכל מסך טלוויזיה הקיים כיום.
E-Sata: חיבור חשוב לעובדים עם כוננים חיצוניים. חיבור זה מאפשר העברת מידע מהירה במיוחד, ובדרך כלל משולב עם חיבור USB.
כרטיס רשת אלחוטי: מאפשר חיבור לרשת אל חוטית בעבודה או בבית  (דרך יחידת WIFI).
 
5.      אחריות:
האחריות הניתנת על מחשבים נייחים היא בדרך כלל בין שנה לשלוש שנים, ולעתים ניתן להרחיבה מעבר לשלוש שנים. חלק ממחשבים  מגיעים עם האחריות בינלאומית (ניתן לתקן גם בחו"ל).
האחריות חשובה במיוחד מכיוון שתיקונים במחשבים נייחים  הם בדרך כלל לא זולים  ולכן מומלץ לבדוק את משך האחריות בטרם הקנייה.
 
וכמובן, מחיר:
המחיר הוא בין הפרמטרים העיקריים, אם לא החשוב ביניהם. כאשר בוחרים מחשב נייח יש לקבוע מסגרת תקציבית מתאימה. ניתן למצוא את אותם הדגמים של מחשבים ניידים במחירים זולים הרבה יותר, כאשר קונים מחשב Open-Box או מחשב מחודש.. מחשב המוגדר כ-Open-Box הוא מחשב שקופסתו נפתחה אך לא נעשה בו שימוש, ולעיתים יש בו פגם קוסמטי קל כמו שריטה קטנה. הפגם במחשבים אלה לא אמור להוות הפרעה לשימוש השוטף במחשב ולכן יש לשקול קנייה של מחשב כזה.כמו כן ניתן לרכוש בנוטבוק קלאב מחשבים מחודשים שיכולים לחסוך עד 40% בקניה של מחשב.
 
הסברים על דגמי מחשבים של Dell :
מחשבים נייחים Inspiron: המחשבים הבסיסיים ביותר של Dell. מחירים זולים ונוחים בשילוב של מגוון רכיבים. מיועדים לשוק הביתי ולסטודנטים שלא יכולים להרשות לעצמם להוציא סכום גבוה של כסף.
מחשבים נייחים OPTIPLEX: מחשבים המיועדים לשוק העסקי ולעסקים קטנים. מכילים מנגנוני אבטחה שונים. מעט יותר יקרים ממחשבי ה-Inspiron.
מחשבים נייחים  XPS: מחשבים בעלי ביצועים גבוהים. מיועדים לאנשים המעוניינים בלפטופים איכותיים ובעלי ביצועים חזקים.
מחשבים נייחים  PRECISION: מיועדים לשוק מפתחים , בעיקר לעסקים הפועלים בתחומים SOLIDWORKS  או AUTOCAD . בעלי מנגנוני אבטחה גבוהים ואפשרויות פיתוח גבוהת .
 
אם עדיין לא הצלחתם לבחור מחשב נייח המתאים  בעצמכם, אתם מוזמנים להתקשר אלינו למספר 1800-30-30-50 על מנת לקבל שירות מקצועי או לשלוח אימייל עם בקשת הצעת מחיר, ואנו נעזור לכם למצוא את המחשב הנייח המתאים לכם.

 
שאלות נוספות?
הערך שהוזן עבור דואר אלקטרוני אינו תקין
הסיסמאות אינן תואמות
נא למלא את השדות החסרים
שם:*
מספר טלפון נייד:
כתובת דוא"ל:*
הערות
הקלד בשדה את הטקסט מהתמונה.
לחץ כאן אם אינך רואה היטב את הטקסט.
 
שירות ותמיכה Dell מעבדה
Powered by NotebookClub.co.il